Uz Netflix počinje kulturna integracija Evrope: Isti sadržaji na cijelom kontinentu

Nekada su bili rijetki trenuci kada Evropljani sjede i gledaju iste stvari u približno isto vrijeme, kao Evroviziju ili Ligu šampiona. Međutim, streaming platforme poput Netflixa utjecale su i na “kulturni suverenitet” evropskih zemalja.

“Bararbari”, Netflixova drama vraća se u period prije 2.000 godina u drevnoj Njemačkoj, a preokreće neke moderne stereotipe.

U njemu impulsivna plemena preuzimaju opresivnu superdržavu predvođenu hladnim, racionalnim govornicima latinskog jezika iz Rima. Proizveden u Njemačkoj, ima sva obilježja sjajne američke drame, a pritom ostaje nepogrešivo njemački. U oktobru bila je najgledanija na Netflixu, ne samo u Njemačkoj, već i u Francuskoj, Italiji i 14 drugih evropskih zemalja.

Sada su ti trenuci češći, zahvaljujući rastu streaming platformi poput Netflixa, koji ima 58 miliona pretplatnika. Većinu svog postojanja televizija je bila nacionalna stvar. Emiteri su se čvrsto držali nacionalnih granica, kreirajući francuske programe za Francuze i danske za Dance itd.

Streaming usluge, međutim, Evropu tretiraju kao jedno veliko tržište, a ne kao 27 pojedinačnih, s istim sadržajem dostupnim u svim državama.

Jean Monnet, jedan od osnivača Evropske unije, koji je došao na ideju da zajedno povezuje nacionalne ekonomije kako bi zaustavio Evropljane da se međusobno ubijaju, rekao je: “Da to radim ponovo od nule, počeo bih s kulturom”. Sedam decenija od ere Monneta, kulturna integracija počinje da se dešava.

Netflix sada nudi sinhronizaciju na 34 jezika i titlovanje na nekoliko drugih. Rezultat je toga da se “Capitani”, luksemburška policijska drama, koju sada može gledati na engleskom, francuskom ili portugalskom (ili sa poljskim titlovima). Ranije ste mogli očekivati ​​da će vodeća francuska emisija biti prevedena na engleski, a možda i na njemački, samo ako je bila uspješna. To je bila norma za prelazak granice.

Ekonomija evropskih produkcija je također atraktivnija. Američka publika spremnija je nego prije pružiti priliku za gledanje sinhroniziranog ili titlovanog filma. To znači da izdanja poput francuskog “Lupinea” mogu postati globalni hitovi.

U 2015. godini oko 75 posto izvornog sadržaja Netflixa bilo je američko, a sada je taj podatak upola manji, prema Ampereu, kompaniji za analizu medija. Netflix ima oko stotinu produkcija u Europi, više od glavnih javnih emitera u Francuskoj ili Njemačkoj.

Da bi djelovale u EU, streaming kompanije moraju osigurati da najmanje 30 posto njihovog kataloga dolazi iz bloka i promoviraju ga. Francuska prisiljava velike medijske kompanije da svoj prihod ponovo ulože u nacionalnu proizvodnju. Ako će evropske vlade uzdrmati velike američke korporacije, bolje je da svi potroše novac na nešto gledljivo.

Njemačka televizija nije uvijek namijenjena izvozu, rekao je jedan direktor. Ozbiljniji je problem što nacionalni emiteri i dalje dominiraju. Usluge streaminga, kao što su Netflix ili Disney Plus, čine oko trećinu svih sati gledanja, čak i na tržištima na kojima su dobro uspostavljeni. Evropa je kontinent koji stari. Generaciju tinejdžera koji gledaju telefone prestižu starije osobe koje radije gledaju u televiziju.

U Briselu i glavnim gradovima perspektiva Netflixa kao kulturne hegemonije doživljava se kao prijetnja. “Kulturni suverenitet” je načelo evropskih rukovodilaca zabrinutih da Amerikanci uzimaju profit. Netflixovi originali imaju manje specifičnih kulturnih referenci od emisija domaćih konkurenata, prema Endersu, tržišnom analitičaru. Kompanija je nekada imala imperijalni model puštanja u pogon, a producetni iz Los Angelesa imali su ideje koje bi se mogle svidjeti Francuzima. Sada Netflix ima urede širom Evrope.

Ironija evropske integracije je u tome što često pomažu američke kompanije. Američke kompanije za društvene medije olakšavaju Evropljanima prekogranično pregovaranje o politici. Sada Netflix isti sadržaj donosi u domove širom kontinenta, čineći kulturu prekograničnim poslom. Ako Europljani žele dijeliti valutu, spašavati se u vrijeme finansijskih potreba i dijeliti vakcinu u pandemiji, onda moraju imati nešto zajedničko, čak i ako je riječ o istoj seriji.

 

(Klix)