Slučaj Tule otvorio “pandorinu kutiju”: Zloupotreba vjere, šerijatskog braka i održavanje seansi mimo struke i IZ BiH

Podijeli članak:

Već nekoliko dana u fokusu javnosti je slučaj navodnog islamskog učenjaka i psighologa Edina Tule koji je na društvenim mrežama uputio prijetnje silovanjem i ubistvom supruzi Aidi. Nakon što je saznala da je Aida na sigurnom, otvorila su se brojna pitanja o samoprozvanim učenjacima sa velikim brojem pratitelja koji tumače islam, održavaju seanse i istovremeno sklapaju šerijatske brakove sa ženom koja je u građanskom braku s drugom osobom.

O ovome su u Novom danu N1 govorili Tanja Tankosić Girt, psihologinja, sistemsko- porodična psihoterapeutkinja, supervizorka i edukatorka te dr. Ahmed Purdić iz Islamske zajednice u BiH.

Upravo je Purdić objasnio da neko da bi zvanično mogao tumačiti islam mora imati odobrenje od reisul-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Huseina-ef. Kavazovića i onda ta osoba zastupa stavove koji oni nalažu i njihov rad se prati.

“Imamo pojavu pojedinaca koji rade izvan Islamske zajednice i iznose svoje mišljenje i pozivaju se na islam i rade određene postupke koji, možemo slobodno reći, radi se o zloupotrebi tih termina kao što je šerijatsko vjenčanje. Mi ne možemo snositi odgovornost za takve niti imamo uvid za njihov rad”, objasnio je Purdić.

Šerijatsko vjenčanje

Mnogi pogrešno tumače sklapanje šerijatskog braka. Islamska zajednica poštuje zakonske propise koji nalažu da prije sklapanja bilo kojeg vjerskog braka prvo je potrebno to učiniti pred matičarem i tu, navodi Purdić, nema izuzetka.

“Islamska zajednica se toga pridržava i na tome insistiramo i to tražimo od naših službenika. Glavni imam je taj koji vjenčava koji sklapa šerijatske brakove i on može opunomoćiti imama da vjenča i svaki imam kada mu neko dođe da obavi šerijatsko vjenčanje on traži da se prije toga obavi građansko vjenčanje kod matičara”, istakao je Purdić.

Razlika između psihologa i psihotarapeuta

Girt navodi da javnost mora da zna da postoji razlika u psihologa i psihotarapeuta, odnosno ko šta i kako radi.

“Ni psihotarapeut ne radi liječenje. Mi radimo tretmane, radimo terapiju. Moramo biti svjesni šta možemo i ne možemo. Ja sam završila studiji psihologije. Međutim, on vas ne opremi sa znanjima i vještinama da radite bilo kakvu terapiju. Možete raditi savjetodavni rad, ali to nije isto što i terapija. Kada imamo navalu samoproglašenih psihologa, psihotarapeuta, to je dodatna opasnost. Ono što vidimo da nam dolaze ljudi koji su vrlo razočarani, povrijeđeni nakon takvih tretmana, vrlo uznemireni sa nejasnoćom šta se desilo. Ono što uvijek ponavljamo, provjerite kome se javljate”, navela je Girt.

Bilo ko da se obrati za stručnu pomoć može u svakom trenutku tražiti od te osobe da mu predoči diplome i certifikate na uvid, navodi Girt, kako bi znali kome se obraćaju za pomoć. Zakonsko regulisanje ove oblasti nema, dodala je.

“Mi nemamo zakon ni o psihološkoj djelatnosti, a kamo li psihoterapijskoj djelatnosti i daleko smo od toga”, rekla je Girt.

“Brza i lahka rješenja”

Purdić naglašava da građani žele da brza rješenja.

“Light rješenja koja im neko nudi su loša rješenja i više donose zla nego dobra” i dodaje:

“Imamo pitanja da se sklopi tajni brak, da sklopimo brak da ne zna okolina. To je u suprotnosti intenciji Islama.”

Edin Tule znan Islamskoj zajednici

Edin Tule kao učenjak je poznat Islamskoj zajednici, ali je ističe Purdić saradnja s njim ranije prekinuta.

“Znam da postoji, da je objavio neke knjige. U određenom periodu možda je bila saradnja sa našim džematima u dijaspori gdje naši ljudi pozivaju određene ljude raznih profila, ne samo islamskih učenjaka. Međutim, u proteklih nekoliko godina primijetili smo da njegovi nastupi nisu primjereni džamijskom ambijentu i da iskaču iz nekih kodeksa i naši džemati su upozoreni da nemaju saradnju s njim”, istakao je Purdić.

Spiritualnost, duhovnost i religija

Kada je riječ o spiritualnosti, duhovnosti Girt je objasnila da to je povezano sa religijom koja je i dio aspekta rada s klijentima.

“Prepoznajemo i bavimo se njihovom spiritualnošču i duhovnošću. To je važan dio svačijeg identiteta. Neko to zadovoljava kroz religiju, neko kroz druge oblike”, kazala je Girt.

Saljevanje strave i zapisi

Građani nerijetko idu na saljevanje strave, na određene zapise i to je, objašnjava Purdić praznovjerje koje treba odvojiti od vjere.

“To je posljednica traganja za brzim i lahkim rješenjima gdje oni neće ulagati svoj individualni trud već da im neko drugi na brz i lak način riješi problem, a da njihova odgovornost i trud iznostane”, kazao je Purdić.

Purdić je još jednom pozvao organe BiH na potpisivanje ugovora sa Islamskom zajednicom kako bi onda se jasno definisala njihova uloga.

 

 

(N1)

Podijeli članak:

Drugi su čitali

Pročitajte još članaka

U Bosni će preovladavati sunčano uz malu do umjerenu oblačnost. Po kotlinama i uz...

Tokom noći zabilježen je zemljotres jačine 2.7 stepeni po Rihteru u Bosni i Hercegovini,...

Nekoliko je pitanja koja se nameću nakon katastrofalnih poplava. Koliko, kada i kako je...

Korisnici Netflixa ostali su razočarani nakon gledanja filma “A Man Called Otto” zbog toga...

Građani BiH samo za hljeb mjesečno daju i do 120 maraka. Iako je hljeb...

Preliminarna procjena štete od katastrofalnih poplava i klizišta iznosi skoro 50 miliona KM, rekao...