– Po poznatom tekstu Abdulaha Sidrana na scenu Narodnog pozorišta Sarajevo (NPS) večeras sa početkom u 19.30 u režiji Staše Zurovca premijerno će biti odigrana baletska predstava “Sjećaš li se… ‘Sjećaš li se Dolly Bell?'”, dok je prva repriza zakazana za 30. novembar u istom terminu.
Zurovac je ujedno koreograf, reditelj i autor dramaturškog koncepta, Alexander Balanescu je kompozitor, dok u predstavi igraju Selma Efendić, Masafumi Okuzono, Tamara Ljubičić, Ivan Salonski, Albina Huskić, Mihail Mateescu, Boris Vidaković, Bulat Gareev, Admir Kalkan, Amina Sulejmanagić i Sabina Sokolović.
Kostimografiju potpisuje Bjanka Adžić Ursulov, a scenograf je Josip Lovrenović.
Staša Zurovac kaže da ga je Sidranov tekst prije svega zainteresovao kao naslov koji je snažno upisan u kolektivno sjećanje.
Pročitajte još
“Koreografija u simbiozi s plesom, a još udružena s literarnim predloškom, zadatak je koji implicira potragu da se pronađe adekvatan jezik kojim bi se tom fantastičnom djelu odala počast, a također i jedna nova vrsta umjetničkog uskrsnuća koje kroz svojevrstan sublimat ponuđene umjetničke stvarnosti potiče sjećanje, a također nastoji ponuditi novu vrijednost i onom gledatelju koji ne poznaje djelo, te mu nudi jednaku priliku da ga doživi i razumije. Koreografija nije samo oblikovanje plesnih pokreta na muziku, već puno više od toga kada se stvara kazališna predstava. Ona je i glazba i tijelo, i kostim i scenografija, i svjetlo i dramaturgija, gotovo sve što ga sačinjava, jer radi se o neverbalnom svijetu kreacije. Sidranov svijet nevjerojatno je bogat, prije svega kao literarni jezik pun poezije čovjeka, lokaliteta i vremena, s druge strane, jako je bogat likovnošću ambijenta, a još i više suosjećanjem s emocijom običnog čovjeka kojeg je zadesio svijet te priče”, naveo je Zurovac.
On je ranije povodom ove predstave za “Nezavisne” istakao da je riječ o naslovu koji je snažno upisan u kolektivno sjećanje javnog oka, uha i osjećaja i to vjerovatno jače kroz istoimeni film Emira Kusturice iz 1981. nego kroz roman Abdulaha Sidrana.
Reditelj, ipak, kaže da je bogatstvo ovog naslova u samom tekstu.
“Sidranov svijet nevjerojatno je bogat, prije svega kao literarni jezik pun poezije čovjeka, lokaliteta i vremena, s druge strane, jako je bogat likovnošću ambijenta, a još i više suosjećanjem s emocijom običnog čovjeka kojeg je zadesio svijet te priče. Dakle, tekst me je najviše zainteresirao kao zadatak kako stvoriti koreografski jezik koji kroz svojevrstan sublimat ponuđene umjetničke stvarnosti zadovoljava kolektivno sjećanje, a također mu daje novu vrijednost koja gledatelju koji ne zna ništa o toj temi i djelu daje jednaku priliku da ga doživi i razumije”, riječi su Staše Zurovca.
On je govorio i o velikoj odgovornosti za ovaj naslov, s obzirom na to da predstavu radi upravo u Sarajevu, mjestu rođenja teksta i filma o Dolly Bell.
“Odgovornost jeste velika, naročito jer se radi o zaista kultnom gradu i naslovu. Na to bih pridodao da je za mene riječ ‘odgovornost’ lišena komparativne vrijednosti manji, veći, najveći. U stvaranju umjetničkog djela, odnosno u radu s ljudima, odgovornost nastojim uspostaviti što ranijim skokom s tih ljestvi usporedbe na kojima, dok se netko penje, spušta ili stoji, uglavnom pati ili drugi zbog njega pate. Drugim riječima, odgovornost vidim više kao uspostavu harmonične vrijednosti, kako kod sebe, tako i kod suradnika. Veseli me rad na ovoj predstavi i snažno sam motiviran da ovom gradu poklonimo predstavu za pamćenje”, ispričao je Zurovac.
Ovom prilikom Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo, kaže da je “Dolly Bell” mitska priča koja je dio identiteta, kulture i života Sarajeva.
“Ono što je osamdesetih godina prošlog stoljeća predstavljao film reditelja Emira Kusturice i scenariste, pjesnika Abdulaha Sidrana, danas je pred vama u novoj formi, plesu, baletu koji je postavio Staša Zurovac. Želimo da u našem repertoaru imamo praizvedbe, nove i originalne balete koji će rezonirati sa ovovremenim Sarajevom. Dok u teatru nastavljamo čuvati priče poput Dolly Bell, iskonski duh Sarajeva će tražiti nove umjetničke forme sa umjetnicima Narodnog pozorišta i za novo vrijeme. Siguran sam da će svako od nas u ovoj predstavi vidjeti zašto prošlost može da nam objasni sadašnjost. Filmska i literarna ikona od večeras je i baletna nova Dolly Bell za Sarajevo kojeg volimo ljubiti u prošlosti, čuvati u sadašnjosti i njegovati za budućnost”, istakao je Mustafić.