Odlazak u pakao u živom prijenosu: Novi južnokorejski hit je brutalna priča o grijehu i vjeri

Horor-fantazija “Hellbound” vodi nas u svijet u kojem se pojedincima najavljuju vrijeme i način na koji će umrijeti. Koliko god bježali, na kraju ih sustižu divovska bića, koja ih odvlače u pakao, nakon čega na Zemlji ostaje samo njihov sprženi kostur.

Svega nekoliko sedmica nakon što je južnokorejska senzacija “Squid Game” osvanula na Netflixu i postala ultimativni hit, američki streaming servis sada donosi novu dozu strave s istoka Azije, haos u kojem pojedinac nema nikakve šanse izbjeći svoj usud. Novi južnokorejski sadržaj, koji donosi smrskane glave i prolijevanje krvi po asfaltu, nosi naziv “Hellbound”. Režirao ga je autor filma “Train to Busan” Yeon Sang-ho i to na temelju istoimenog web stripa.

Pakleni izvršitelji
Biće koje ubija i spaljuje ljude izgleda kao King Kong nakon facelifta ili neka vrsta Hulka nakon provlačenja kroz napredniju verziju CGI-ja. Gnjev Božiji dolazi kroz tri nadnaravna diva, koji se pojavljuju niotkud, prospu mozak nekog jadnika po ulici, spale ga, a potom se vrate tamo odakle su došli. Onda je na redu neki drugi grešnik kojem se javlja anđeoska figura i saopšti mu da ide tamo gdje vatra liže iskvarene duše. Svaki čovjek je prethodno obaviješten o vremenu smrti i načinu na koji će napustiti svoj fizički oblik na ovom svijetu, a potom skliznuti u pakao.

Seul, jesen 2022. godine. Jin Kyung-Hoon (Yang Ik-june) je detektiv koji ima slučaj i videosnimak zločina, ali vrlo malo tragova i opipljivih dokaza. Započinje istragu ubistava zabilježenih nadzornim kamerama i kamerama mobilnih telefona svjedoka, kao da Bog plasira svoj konačni sud u “real timeu”. Objašnjenje uzroka svih ovih kasapljenja ima Jung Jin-soo (Yoo Ah-in), vođa religijskog kulta “Nova istina”, koji ih interpretira tako da zaluđuje svoje brojne sljedbenike. “Strelice” imaju svoje ljude na internetu i na društvenim mrežama, gdje plasiraju opskurne motivacijske govore i pozivaju na linč. Uskoro će se u priču uplesti prelijepa advokatica Min Hey-Jin (Kim Hyun-joo), i to onda kada joj se obrati “klijentica” koja ima novo proročanstvo o svojoj smrti i poslovnu ponudu za produkciju direktnog prijenosa njenog odlaska u pakao.

Rejting 18+ i upozorenje na nasilje u zaglavlju ekrana već neko vrijeme nisu posebna zamka za pažnju gledatelja. Ono što ovu seriju čini drugačijom od svih onih koje pretenduju da binge gledatelja zadobiju putem krvavih scena (pored neodoljivog korejskog kinemtografskog šarma), jeste činjenica da je ovdje nasilje predstavljeno samo kao čin koji nas uvodi u još veći horor. A to je ona psihologija koja se razvija nakon brutalnosti. Jer na scenu potom stupaju svi mogući oportunisti, vođe kultova i oni koji žele ušićariti nešto na tuđoj nesreći kako bi zadobili malo Božije milosti. Snimljena u prigušenim, sivkastim tonovima urbanog Seula, serija kao da urla na sav glas, s porukom o svijetu koji danas, možda više nego ikada ranije, vapi za Bogom.

“Hellbound” je priča o pokušaju iskupljenja savremenog čovjeka. Ima nešto prastare filozofije u životu ovih ispranih korejskih jadnika, koji ne mogu pobjeći od svoje sudbine. Antička drama je sve te neuspjehe definirala kao tragičku krivicu. Oni nisu namjerna greška, nego rezultat sudbinske zablude, neminovnog sukoba ideala i stvarnosti. U grčkoj drami svakom (anti)junaku unaprijed je određena sudbina i kroz njegovu patnju postižemo katarzu. U današnjoj kolektivnoj drami bez duhovnog pročišćenja, čovjek možda i ne mora ići u pakao, jer se u njemu već nalazi.

(Klix)