Mnogo je nacionalne prašine proteklih godina u Jajcu podigao Zehrudin-ef. Hadžić, glavni imam Medžlisa islamske zajednice Jajce, ali to je ništa spram temom koja je u posljednje vrijeme aktualizirana, zahtjev za preuzimanje upravljanja MIZ Jajce nad nacionalnim spomenikom Crkva sv. Marije (pretvorena u Fethiju, odnosno Sultan Sulejmanovu džamiju 1528. godine) sa Zvonikom sv. Luke .

Ponovno je u središtu medijske pozornosti glavni imam Zehrudin-ef.Hadžić, a to je nešto što mu po svemu sudeći jako prija.

Javnost u Jajcu može steći dojam da isti polako gubi kontrolu tj. tlo pod nogama pa sve više u medijski prostor šalje zapaljive izjave koje, u današnje vrijeme nikako nisu dobrodošle, osobito ne ako iza njih stoji osoba od utjecaja kao što je glavni imam.

Posljednja takva izjava nema veze s nacionalnim spomenikom i usmjerena je protiv Hrvata Jajca, što postaje samo preslika općeg stanja u državi prenesenog na lokalnu razinu.

U svojoj tematskoj hutbi glavni imam Hrvate Jajca naziva izdajnicima, točnije naslov tematske hutbe  glasi : «Oni koji su izdali Jajce 1992., prognali Bošnjake 1997. dijele lekcije o suživotu»!? (https://jajce-online.com/2019/08/02/tematska-hutba-miz-jajce-oni-koji-su-izdali-jajce-1992-prognali-bosnjake-1997-danas-dijele-lekcije-o-suzivotu/)

Ne ulazeći u detalje sadržaja hutbe (naslov je sasvim dovoljan) svatko iole normalan može sam sebi postaviti pitanje: Da li nakon svega što je činio i trenutno čini, lekcije o suživotu u Jajcu može dijeliti glavni imam MIZ Jajce Zehrudin-ef. Hadžić?

Što je ovakvoj tematskoj hutbi za cilj? Huškati svoj narod protiv Hrvata.

Traži li glavni imam na ovaj način podršku u svom narodu za legalizaciju turske otimačine?

Traži li od Bošnjaka da između Stjepana Tomaševića i Sultana Sulejmana javno izaberu ovog drugog, samo zbog toga što se zove Sulejman, zanemarujući pri tome njegov lik i djelo?

Da li lekcije o suživotu može dijeliti čovjek koji bespravom gradnjom vjerskih objekata po Jajcu potiče na bezakonje, čovjek koji je čekao da Hrvat bude na čelu u Javnoj ustanovi „Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ (mogao je prije toga ali nije) kako bi zatražio ključeve i upravljanje nacionalnim spomenikom Crkva  sv. Marije (pretvorena u Fethiju, odnosno Sultan Sulejmanovu džamiju 1528. godine) sa Zvonikom sv. Luke?

Može li se na zakon pozivati netko tko je dokazao da ne priznaje zakone ove države?

Da li o nepravdi može pričati onaj koji traži od jugoslovenskog režima oduzetu imovinu (Varošnice), dok s druge strane pristaje biti vlasnikom isto tako, samo od drugog režima oduzete imovine (Crkva sv.Marije)

Dok se u prvom slučaju predstavlja kao žrtva jedne otimačine, u drugom se naziva „zakonitim nasljednikom“.

Kontradiktorno, zar ne?

Da li lekcije o suživotu može dijeliti čovjek koji vjersku zajednicu vodi u sprezi s politikom SDA, čiji kadrovi ga institucionalno štite kao i prešutno odobravaju ono što radi? Financijski podupiru projekte privatne naravi koji su u vlasništvu MIZ Jajce. Primjer je privatni vrtić Emina u vlasništvu MIZ Jajce za koji se svake godine iz proračuna općine Jajce izdvajaju velika financijska sredstva, dok se istovremeno godinama ništa ne radi na povećanju kapaciteta javnog gradskog vrtića i pored velikog broja zahtjeva građana.

Bosna i Hercegovina je ionako zemlja apsurda. Jedan apsurd manje više.

U toj zemlji je sve moguće pa i to da Medžlis islamske zajednice bude vlasnik jedne od najstarijih crkava u ovom dijelu Europe.

 

 

(Volim Jajce)