Jajce: Otvorena izložba ‘Između fašizma i antifašizma: u 11 činova’ (FOTO)

U Muzeju II zasjedanja AVNOJ-a u saradnji s Historijskim muzejom BiH sinoć otvorena je izložba „Između fašizma i antifašizma: u 11 činova“.

Izložbu čini 11 umjetničkih djela i fotografija iz kolekcije Historijskog muzeja BiH koje govore o Drugom svjetskom ratu – o zločinima, okupaciji, gubitku slobode, zatiranju identiteta, dehumanizaciji, otporu, građanskoj hrabrosti, solidarnosti.

-Mi ovaj mjesec novembar doživljavamo kao veliko slavlje jer je on izuzetan važan za zgradu naše institucije. Izložbu smo postavili u gradu koje je veoma značajno za cijeli region, ne samo za nasu državu, a nasi građani toga nisu svjesni- istakla autorica Elma Hodžić, magistrica Historije umjetnosti i komparativne književnosti.

Otvaranjem ove izložbe u Jajcu je počelo obilježavanje 75. godišnjice drugog zasjedanja AVNOJ-a, odnosno manifestacija “Dani AVNOJ-a u Jajcu 2018”.

-Želio bih se zahvaliti gostima iz Sarajeva, na dosadašnjoj pomoći i na ovoj izložbi koju su postavili. Iskreno se nadam da će se ova saradnja s Historijskim muzejom BiH nastaviti i u daljnjem periodu, rekao je općinski načelnik Edin Hozan.

Izložbu je otvorila Emsada Leko, direktorica Muzeja Drugog zasjedanja AVNOJ-a.

U Muzeju II zasjedanja AVNOJ-a danas je otvorena izložba "Između fašizma i antifašizma: u 11 činova".Izložbu čini 11…

Gepostet von JAJCE ONLINE am Dienstag, 13. November 2018

 

Na izložbi je kroz 11 tema sačinjenih od umjetničkih djela i fotografija iz kolekcija Historijskog muzeja BiH predstavljen narativ o borbi između fašizma i antifašizma. Centralni eksponat, slika Juriš Ismeta Mujezinovića, plijenila je najviše pažnje – ona govori o pružanju građanskog otpora i pobuni protiv fašizma. Stradanja, zločini, mjesta bola, gubitak identiteta, dehumanizacija, solidarnost, hrabrost, oslobođenje su prikazani kroz umjetnička djela Voje Dimitrijevića, Alije Kučukalića, Antuna Augustinčića, Zlatka Price. Među fotografijama je i priča o 9. maju 1945. godine u Sarajevu, koja pokazuje kako sarajevska djeca skidaju maketu u oslobođenom gradu.

Međutim, prizori artikulisani kroz panele, simbolički nazvane činovima, prisutni su i ponavljaju se u svakom historijskom narativu, u svakom ratu, u svakom sukobu, u svakom vremenu i prostoru.

Prvi, vizualni sloj izložbe su likovna ostvarenja Ismeta Mujezinovića, Alije Kučukalića, Voje Dimitrijevića, Antuna Augustinčića, Zlatka Price i fotografije Sarajeva. Prateće jezičke analogije, kao drugi sloj izložbe, nas ujedno pitaju o vlastitom odnosu prema citiranim historijskim događajima. I ne samo prema događajima, već prema ljudima, mjestima i svemu onome što je za nas Drugo.

Između prizora koji predstavljaju fašizam u prvom dijelu izložbe i vizualnih metafora antifašizma, mnogo je mogućnosti, izbora i posljedica.

Prateće jezičke analogije, kao drugi sloj izložbe, nas ujedno pitaju o vlastitom odnosu prema citiranim historijskim događajima. I ne samo prema događajima, već prema ljudima, mjestima i svemu onome što je za nas Drugo.

Cilj ove izložbe je da kroz muzejske predmete priča, pamti, (po)kazuje, opominje, podučava i podsjeća na prošlost. Oni koji ne poznaju historiju osuđeni su da je ponove.

 

 

(Jajce Online)